"Niet tevreden"
Beoordeling van Jessie Smits uit Nieuw Buinen, geschreven op 02-03-2023
Alle beoordelingen van KüchenTreff Stadskanaal BV (Stadskanaal-Groningen)
Ervaringsbericht / commentaar
We hebben een tijd getwijfeld of we wel een review wilden schrijven, maar na de zoveelste teleurstelling toch besloten het te doen. Laat ik vooropstellen dat de keuken an sich uiteindelijk prachtig is geworden, maar de weg hier naartoe was lang en vol strubbelingen. Bij binnenkomst kregen we meteen een goed gevoel bij de keukenzaak. We werden allervriendelijkst geholpen en er werd veel tijd en aandacht aan ons en onze wensen geschonken. Het verliep vlot, keuken kon worden besteld. Tijdens het definitief ondertekenen van de offerte werd ons verteld dat de keuken al binnen een recordtijd van 6/7 weken geleverd kon worden. Heel fijn, maar wij moesten nogal wat werk verrichten voor die tijd (het uitslopen van de oude keuken, muur verwijderen, stucwerk etc.). We zijn dus met man en macht aan de slag gegaan en we leefden de weken erna in een bouwval. Na 5/6 weken hebben we even gepolst hoe het ervoor stond met de keuken en wanneer de definitieve levering plaats zou vinden. Na heel wat excuses en veel bellen kregen we het verlossende antwoord: de keuken was nog helemaal niet besteld. Dit werd eerst gegooid op leverproblemen bij de leverancier, personeelstekort, alle smoesjes hebben de revue wel gepasseerd. De levertijden waren inmiddels een stuk opgelopen en we moesten dus nog minimaal 12 weken wachten tot de keuken er zou zijn. Terwijl we dus zaten in een gigantische zooi thuis en de gehele planning qua stukadoors, slopen, leidingwerk kwam hiermee dus behoorlijk op zijn gat te liggen. We kregen hierbij vanuit Küchentreff weinig excuses o.i.d. We werden eigenlijk behoorlijk genegeerd. Mijn vriend is uiteindelijk naar Küchentreff zelf gegaan om te vragen waar nu precies de schoen wringde. Toen werd door de eigenaar zelf aangegeven dat hij het erg vervelend vond, dus dat de rekening even on hold gezet zou worden. Hij kwam nog wel even langs als de keuken eenmaal stond om het erover te hebben. Ook dit bleek niet helemaal waar, want toen uiteindelijk de keuken geleverd werd lag er opeens aan aanmaning in de brievenbus waarbij wij toch wel werden gemaand om binnen 2 weken te betalen. Zonder ooit eerder een rekening te hebben gezien. Hier zakte bij ons toch de broek wel van af en wij namen maar weer eens contact met ze op. Eerst werd het nog bij mij neergelegd, want er waren toch immers eerder ook al rekeningen verstuurd. Nou nee. Toen ik aanhaalde wat hij mijn vriend had beloofd rondom de rekening werd er gezegd: ja, maar ik weet toch niet wat ik allemaal tegen iedereen zeg? Dit boezemt je toch wel flink wat vertrouwen in. De rekening dus maar gewoon netjes betaald. Vervolgens bleek de keukenkraan te missen en die zou besteld worden. Na 2 weken nog niks gehoord, bleek de keukenkraan ook nog niet te zijn besteld. Dit wederom met de eigenaar van de winkel besproken en die legde dit ook weer bij mij neer, ik had toch kunnen bellen? Enkele weken later mochten wij deze wel even komen ophalen. Toen kwam nog het debacle met de smetrand. Tijdens het leveren van het keukenblad zag ik dat er geen smetrand bij zat. Dit hadden we immers wel besteld. Dit was niet doorgegeven aan het bedrijf die het blad levert. Dit zou dus nabesteld worden. Vanaf oktober 2022 ben ik hierover al in contact met Küchentreff, continu vragen, bellen, is het al besteld etc. Nu zitten we in maart 2023 en gisteren is dan toch uiteindelijk de smetrand geleverd. In al deze maanden de meest uiteenlopende excuses gehad waar het nu weer fout is gegaan, maar niemand die eens doorpakt en tot actie overgaat. Behalve de laatste persoon die ik hierover heb gesproken, Annette van de afdeling service. Zij heeft geregeld dat de smetrand er dan toch is gekomen. Al met al heeft het ons veel onnodige stress opgeleverd. Wij zijn helemaal geen moeilijke mensen en we snappen prima dat er fouten gemaakt kunnen worden en dat het bij jullie een hectische tijd was, maar wees eerlijk en transparant in je communicatie naar de klant, daar kom je echt verder mee. Je voelt je nu ontzettend aan het lijntje gehouden en naar behandeld. Dus conclusie: wij raden dit bedrijf absoluut niet aan.
Commentaar van het bedrijf
Geachte mevrouw Smits,
Vervelend om te horen dat u niet tevreden over ons bent. U geeft aan dat u weer een teleurstelling heeft ondervonden met ons. Zijn de geleverde smetlijsten niet juist? Want u schrijft dit bericht gelijk na het leveren van de smetlijsten.
Het klopt dat er een aantal dingen niet helemaal zo zijn gegaan bij u zoals het hoort te gaan, u heeft de keuken bij ons gekocht in een zeer hectische tijd waar leveringen niet optimaal waren, gelukkig hebben wij en de fabrikanten het nu weer aardig op de rit. Of de keuken nou door ons niet besteld is of is blijven liggen bij de fabrikant is nu moeilijk te achterhalen, het feit is wel dat wij geleverd hebben wat wij met u hebben afgesproken. Ik kan dan ook alleen maar mijn excuus aanbieden hoe de levering bij is verlopen. Wanneer u behoefte heeft aan een eindgesprek met ons dan bent u van harte welkom om een afspraak met ons te maken.
Ondanks het verloop wensen wij jullie wel veel gebruikers plezier van de keuken.
Met vriendelijke groet,
Küchentreff Stadskanaal